Algemene voorwaarden Mo-ments for you 

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – Prijzen
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Betaling
Artikel 13 – Klachten
Artikel 14 – Geschillen
Artikel 15 – Aansprakelijkheid (natuur)product en werking

Artikel 16 – Persoonsgegevens

Artikel 1 – Definities

Onze deze algemene voorwaarden vallen o.a.:

    1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
    2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
    3. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
    4. Dag: kalenderdag (dus geen werkdag).
    5. Duur transactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
    6. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
    7. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
    8. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt en die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
    9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
    10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen (zoals, maar niet gelimiteerd aan, de webshop)

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Mo-ments for you 

Oude Vismarkt 44

8011 TB Zwolle 

Tel: 038-7855469

KvK: 87779722

BTW nummer: NL004476503B11

Artikel 3 – Toepasselijkheid

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst, aankoop, aanbieding, dienst en bestellingen tussen ondernemer en consument.
    2. Door het accepteren van een aanbieding, het doen van een aankoop of bestelling, het ondergaan van een behandeling of elke andere vorm van overeenkomst, gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Mo-ments for you. 
    3. Enkel door schriftelijk afgegeven goedkeuring door de eigenaar of een officiële vertegenwoordiger van Mo-ments for you kan worden afgeweken van deze algemene voorwaarden.
    4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze algemene voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
    5. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod en overeenkomsten

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder deze algemene voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. De algemene voorwaarden worden automatisch geaccepteerd bij het doen van een aankoop of het aangaan van een aanbieding, behandeling, of andere aankopen of diensten. 
    2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod en prijzen te wijzigen en aan te passen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften is. 
    3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Indien de consument twijfelt of iets niet begrijpt, dient hij/zij dit vóór het aangaan van de aankoop/overeenkomst kenbaar te maken bij de ondernemer en om verduidelijking vragen. Nadat de aankoop/overeenkomst heeft plaatsgevonden, kan de consument de ondernemer hier niet verantwoordelijk voor stellen. 
    4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
    5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
    6. Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door Mo-ments for you. Mo-ments for you is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, meldt ondernemer dit zo spoedig mogelijk aan de consument.
    7. Informatie, afbeeldingen, mondelinge mededelingen, opgaven en dergelijke, met betrekking tot alle aanbiedingen en de belangrijkste kenmerken van de producten die telefonisch, digitaal of via e-mail worden verstrekt, worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. Ondernemer garandeert echter niet dat alle aanbiedingen en producten volledig met de gegeven informatie in overeenstemming zijn. Afwijkingen kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of ontbinding. Goederen kunnen afwijken van foto’s qua maat, uitvoering en/of kleur. Edelstenen en mineralen zijn natuurproducten, elk item is uniek.

Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • de prijs inclusief belastingen;
  • de kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. Indien de consument 24 uur na de bestelling/overeenkomst nog geen bevestiging heeft gehad, kan hij/zij contact opnemen met de ondernemer om te controleren of er wellicht technisch iets mis gegaan is.
    3. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    4. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
    5. Ondernemer is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik te maken van derden.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

    1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.
    2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. Bekijk hier onze contactgegevens
    4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit en kan deze niet meer teruggedraaid worden. 

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

    1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen alle verzendkosten (dus zowel van de levering als voor de terugzending) voor zijn rekening.
    2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag (excl. verzendkosten) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de ondernemer of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
    3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product. 

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

    1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
    2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
        • die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
        • die duidelijk persoonlijk van aard zijn, zoals (maar niet gelimiteerd aan) reiki behandelingen;
        • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
        • die snel kunnen bederven of verouderen;
        • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
        • voor losse kranten en tijdschriften;
        • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verboeren;
        • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
        • Voor producten die na openen niet meer verkocht kunnen worden, zoals (maar niet gelimiteerd aan) geurolie, wierook, yogamatten en -kussens, sokken, en dergelijke producten. 

Artikel 9 – Prijzen

    1. De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro’s, inclusief BTW, eventuele belastingen en/of andere heffingen, tenzij anders vermeld of overeen gekomen. Speciale aanbiedingen zijn slechts geldig binnen de aangegeven termijn en zolang de voorraad strekt.
    2. Ondernemer kan producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    3. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
    4. Indien de prijzen voor de aangeboden producten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, bent u gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen zeven dagen na mededeling van de prijsverhoging door ondernemer. 
    5. Voor de verzendkosten in Nederland worden standaard tarieven berekend. De prijzen van palletzendingen en andere afwijkende verzending i.v.m. grote en zware producten, zoals (maar niet gelimiteerd aan) beelden of meubels, zijn op aanvraag en worden voor verzending gecommuniceerd. 
    6. Bij bestellingen met een afleveradres buiten Nederland gelden afwijkende verzendkosten. Deze zijn bij ons opvraagbaar en zijn tevens kenbaar wanneer u uw bestelling plaatst.

Artikel 10 – Conformiteit en garantie

    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid. 
    2. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk (per email) te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
    3. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
    4. De garantie geldt niet indien:
        • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
        • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
        • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen. 

Artikel 11 – Levering en uitvoering

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen en verzending van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    2. Verzending van bestelde goederen geschiedt bijna altijd binnen 1-3 werkdagen na ontvangst van bestelling (uitgesloten in perioden van vakanties / inkoopreizen / ziekte / onmacht, dan kan deze periode langer uitvallen)
    3. De door ondernemer opgegeven levertijd is slechts indicatief. Overschrijding van de leveringstermijn door onvoorziene omstandigheden geeft de consument in geen geval recht op schadevergoeding.
    4. Indien bestelde goederen onverhoopt toch niet op voorraad zijn, kan van de levertijd afgeweken worden, dit zal aan de consument gemeld worden. Indien de consument daar niet op wil wachten, mag hij/zij de bestelling annuleren en wordt het betaalde bedrag zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 14 dagen teruggestort. 
    5. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
    6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Bij een retourzending ligt de verantwoordelijkheid bij de consument tot de ondernemer de zending ontvangen heeft. 

Artikel 12 – Betaling

    1. Tenzij anders overeengekomen dient een vooruitbetaling plaats te vinden, in de winkel of op de website via iDeal of een van de andere aangeboden betaalopties. Na ontvangst van de betaling zullen goederen worden verstuurd.
    2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 13 – Klachten

    1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten direct, maar uiterlijk binnen 2 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen (gerekend vanaf de datum van ontvangst) beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    1. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren. 

Artikel 14 – Geschillen

    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
    2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 15 – Aansprakelijkheid (natuur-)product, werking

Consument is zich ervan bewust dat goederen kunnen afwijken van foto’s qua maat, uitvoering en/of kleur. Edelstenen en mineralen zijn natuurproducten, daarom is elk stuk is uniek. Ondernemer is op geen manier aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van een verkocht product tenzij er sprake is van aantoonbare grove nalatigheid vanuit ondernemer. De koper is zich bewust dat merendeel van het assortiment bestaat uit natuurproducten welke (makkelijk) kunnen beschadigen, dat deze producten andere materialen kunnen beschadigen of dat producten wellicht schadelijk zijn voor de gezondheid (van mens en/of dier). Let met name op bij kinderen met kleine producten of producten die beschadigd zijn. Let met brandbare producten op dat u het product op een veilige manier gebruikt buiten bereikbaar van kinderen, huisdieren, andere materialen en dergelijke. De beschrijving van de zogenoemde ‘werking’ van de producten uit het assortiment van Mo-ments for you zijn enkel informatief en zijn op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd of bewezen. Deze informatieve teksten zijn geen vorm van geneesmiddelen, medisch advies en vervangen op geen enkele wijze een medische behandeling. Ga bij klachten altijd naar een huisarts of medisch specialist.

Artikel 16 – Persoonsgegevens

Ondernemer houdt zich aan de Wet Persoonsregistratie. De verstrekte gegevens worden opgenomen in een bestand. Ondernemer respecteert de privacy van alle gebruikers van zijn site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie altijd vertrouwelijk wordt behandeld. Deze gegevens zullen worden gebruikt om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. De persoonlijke gegevens zullen nooit ter beschikking worden gesteld aan derden die niet gelieerd zijn aan ondernemer.